Value Innovation Scan


Opdracht  Door jarenlange overproductie was een vergaande consolidatie op de markt van binnendeuren onvermijdelijk. Aansluitend op de acquisitie van Svedex heeft de algemene directie van Berkvens aan DNA|DNA gevraagd de marktkansen voor Svedex te inventariseren. Vervolgens te bepalen hoe de beide merken zich zouden moeten gaan verhouden en welke acties daarvoor in gang gezet moeten worden.

Resultaat  Op basis van een Value Innovation Scan heeft DNA|DNA voor Svedex een herpositionering en nieuw strategisch assortimentsbeleid in beeld gebracht, gericht op de consumentenmarkt onder het motto: 'Svedex niet zomaar een deur'. Het inzicht dat met name de consument een ‘aanpasbare toekomst’ wenst op basis van een eigen keuze voor stijl en kwaliteit, betekent minder omzet in aantallen maar meer ruimte voor een aanbod met een hogere kwaliteit, service en dus prijs. Relevante operationele projecten zijn gedefinieerd voor de merk- en productontwikkeling, kostenbesparingen, verkoop en communicatie.

   Meer projecten binnen deze samenwerking