Toekomstverkenning


Opdracht  Geef een advies over de groeimogelijkheden van de onderneming Tenderline, producent van aluminium boten, binnen de huidige sterk gewijzigde marktomstandigheden. Ondersteun de overgang naar een volgende fase.

Resultaat  Deze toekomstverkenning heeft geleid tot een strategische heroriëntatie en een alternatief business model voor de inzet van de boten: een manier om bezit en gebruik te delen. Onder de naam Social Skipper heeft Tenderline tijdens de Hiswa Amsterdam Boatshow het bootabonnement, de website en een nieuwe boot gepresenteerd.

Als Social Skipper deel je het gebruik van een boot met 3 tot 4 anderen op basis van een all-in vergoeding per jaar. Alle gemakken die het bezit van een eigen boot biedt, zijn daardoor volledig binnen bereik en alle ongemakken worden uit handen genomen. Het abonnement voorziet in circa 200 vaaruren, een mobiele agenda, verzekering, ligplaatsfaciliteiten, routeinformatie, onderhoud en meer.

   Meer projecten binnen deze samenwerking